Follow Me Ok

Pelaut

Sebagai pelaut, baru beberapa kerat negara aku pergi, yang sadis adalah bila sampai je kat sesebuah negara, kaptain kapal tak bagi turun. Dibawah senarai negara yang pernah aku lawati.

Okinawa, Jepun
Untuk makluman anda, Okianwa ini adalah satu pulau terpisah dari pulau besar Jepun yang terdapat bandar Tokyo.
Dan paling menyedihkan, aku tak dapat turun.

Longkou, China
Ok la jugak bandar ni, ada shopping complex, emrm apa lagi ek....tu je la kot.

Chim Sao, Vietnam.
No komen sebab di sini aku hanya rindu melihat daratan.

Shuiaba, Kuwait.
Sama jugak kerana boat service too expensive. Serius mahal dari US dollar.
1 Kuwait = Rm16, tak gila ke exchange cam gini?

Gove, Australia.
Tempat jin bertendang, kampung sangat tp walau bandar yang kecil tapi tersusun.

Hong Kong.
No idea sebab apa ntah tak leh turun. Geram aku dengan si Kaptain ni, kemut sungguh.

Singapore.
Ok lah, dah banyak kali kot turun sini...Mustapa Mall n then apa Unviersal studion, arggh banyak kot nk senarai.

Dan plan aku masa cuti adalah untuk pergi Backpaker kat Indonesia. Kalau boleh dengan bini Kalau semapt kawen nanti.

Ps: Dari artikel ini ditulis, lagi 3 bulan 29 hari aku nak sign off kapal, lama lagi weiii.

No comments:

Post a Comment