Follow Me Ok

Camping aka berkhemah sambil memancing (part 2)

Dari part 1 ke part 2 memang lama, walaupon blog wa sunyi, tapi wa gagahi juga untuk wa update blog dan meghabeskan tulisan wa yang agak kelam kabut.

Ok, berbalik kepada tajuk, Trip wa sebenarnya akan diadakan di Hulu Sungai Kerling, wa tak la faham sangat tentang sungai yang diperkatakan leader trip ini, bagi wa masuk hutan cari port memancing memang mencabar dan dijangka akan bermalam di dalam hutan juga mendatangkan perasaan reruja.

Sampai ja wa di tempat berhimpun, leader trip memulakan perjumpaan first time kami dengan satu khabar yang agak kurang menyenangkan. Salah sorang guider yang tahu selok belok hutan tidak dapat hadir keranan neneknya terjatuh, terjatuh apa wa tidak lah tahu. Yang pokoknya, guider masuk hutan yang pro tidak dapat menghadirkan diri.

Dipendekkan cerita sebab wa pon malas nak menaip, ahli-ahli trip bersetuju untuk menukarkan tempat untuk berkhemah dan memancing di Lata Hijau, Batang Kali, Selangor. Wa yang agak hingusan dalam bab-bab sungai hanya menngangguk tampa tahu apa yang disujui itu. Agak terbelakang wa dalam bab-bab hutan dan port-port memancing.

Dalam 45 minit ke 50 minit jugaklah wa bertracking sambil mengusha alam ciptaan tuhan. Di selangor atau di Kuala Kubu Bharu amnya, wa agak tertarik dengan keindahan dan kehijauan alam dan kedamaian kawasan tersebut. Tidaklan mundur tapi sedang-sedang saja dan yang paling mengagumkan adalah persekitarannya memang memikat.
Sebelum masuk mesti mau tinggal kesan

Tracking cari port baik punya

Berehat sambil merakam memori

Melabuhkan Joran

Khemah Wa/Membe Dan Leader Trip

Dapur

Ikan Tengas Dan kengkawan

Khemah ahli trip lain

Geng otai buat khemah. Guna alam dan barang masa kini

Tempat ni memang terbaik, air sejuk dan nyaman

Skill apa pon wa tak tahu, main redah ja masak air.

Skill makan maggi tapi rasa gerun beb, gelap lagi menyeramkan.

Check out

Trip yang sebenarnya adalah ambik masa nak tracking dalam masa 2 jam, tapi trip ni ambik masa 45 minit ja untuk sampai. Walaupon dekat, penat beb sebab nak kena panjat bukit, lutut mua kuat maa.

Wa pon terfikir kalaulah trip 2 jam tu jadi, memang penat dan mengujakan lagi kot sebab  lorong ke port mancing dikatakan lagi tebal hutannya.

Ps: apa-apa pon, trip ni memang terbaik!!

1 comment:

  1. salam.. boleh x saya tahu nama tempat en. memancing?.. mcm syok je.. kena bayar or inform sapa2 l

    ReplyDelete