Follow Me Ok

JUAL UBAT HARI JUMAAT

1st time aku tgk orng sarawak jual abat ari jumaat, al kisahny cm ni...aku ni on the way nk pg smbhynag jumaat, brhentilah aku kat depan perkarangn masjid, aku mendapati  ada pasar hari  kat perkarangn masjid..kesanya adalah niat orng akan berubah dari nk solat ke sggh kejap ke pasar hari...masuk a aku ke himpuan pasar hari trsebut..jalan pya jalan aku melihatkan ada satu gerai mmg di penuhi oleh orng ramai..ni msti jual ubat pya..aku pon mendekati kawan kes trsebut...aku berdiri kehairanan, ada gk kan orng sarawak jual ubat, nk kata orng sarawak pon aku x pasti sngt..mby dak sabah or sarawak la...ngn bertopikan bulu ayam persis red indians, si lagak pnjual ubat 2 pon mnyembur ayat untuk meyakinkan pmbeli..yg kagumnya, ramai la jgk brhenti dan trpaku mndengar leteran pnjual ubat trsebut..dgn gaya bahasa yg pelat..aku kagum dgn pnjual ubat trsebut..
 ps:susuk yg pandai ckp adalh brkerja sbg ahli politk dan pnjual abat...

No comments:

Post a Comment