Follow Me Ok

Melawat Gove, Australia

Gove, Australia? Mungkin lu agak familiar dengan negara Australia, tetapi apabila berbicara tengtang Gove,  mungkin lu akan berpandagan kiri dan kanan sambil bersiul tidak tahu.


Kedudukan Gove di peta Australia

Gove Australia adalah terletak nun jauh di utara dan jauh dari pusat bndar moden seperti Sydney ataupon bndar2 lain lagi.Itupon aku tahu sebab aku google je tadi.

Bagi aku la, Gove ni seperti bandar mati yang penduduknya rata-rata adalah golongan sederhana. Walau begitu, dari segi pakaian bagi golongan wanita, mereka seperti tidak mahu mengalah dalam bergaya. Maksud aku mengikut trend la.

Tempat Kapal aku berlabuh.

Port ataupon berth tuk dua jeniss kapal, satu untuk bulk or general cargo, dibelakangnya untuk cargo minyak.

Bandar yang bagi agak bosan, cuma ada Bar bagi peminum arak, Bank, Market, dan sekolah. Mybe ada lagi tempat yang menarik disini namun disebabkan kekangan waktu, aku hanya melilau di Pekan Nhulunbuy saja
Kapal Layak milik penduduk tempatan ataupon orng luar.

Gaya hidop mereka agak yang santai dan aku rasa, penduduk Gove ini banyak berkisar dengan aktiviti laut kerana banyak kapal2 layar berlabuh disana.

Sekian dari aku sbb dah xdak modal nk goreng, lagi goreng lagi hangit dan karut marut.

No comments:

Post a Comment