Follow Me Ok

Pokok Oh Pokok Part 2

Tanam pokok dah, kali ni aku dan menanam dua jenis pokok yang agak popular dalan kalangan kaum kerabat pokok. Jom kita tangok hasil usaha aku berbakti kepada tanah.



 Kecik kan Pokok Manggis ni, bila la mau besar dan 
beranak pinak. 

Pokok Mera (Mengha) yang legend


Sebelum aku tanam, aku kena pastikan tanah digemburkan dulu, kata mak aku la, aku fikir yang air senang menyerap dalam tanah dan haruslah dibina perisai bagi mengelakkan pokok menjadi santapan si Kambing.

Aku juga sediakan/belikan pokok-pokok ini sebuah tong biru hadiah ikhlas dari aku, jangan buat perangai sudah la pokok wei. Melabur banyak kot nak bagi hangpa membesar dan beranak pinak.



Tong biru aku dekatkan pada kawasan pokok manggis,
buat peneman di kala sunyi.

ps: Banyak lagi pokok yang aku nak tanam buat anak cucu makan lebih sepinggan dan setalam!

No comments:

Post a Comment