Follow Me Ok

Pllihanraya Mesir.

Wa masih teringat tp wa juga terlupa bila masnya wa sngt tertarik pada pilihanraya Mesir, wa rasakan masa itu keadaan rakyat Palestine yg tersekat dan tertindas hnya kerana ganasnya Syaitan  Israel. Kita sedia maklum yang Syaitan Israel ini mmg terkenal dgn sifat rakusnya, tp yg wa x faham adalah lagak  jiran Palestine yg terdekat iaitu Mesir yg tergamak menutup pintu sepadan yg membolehkan sekatan Israel adalah sekatan bodoh jika di buka sempadan itu. Mesir yg majotiriti penduduknya adlah Muslim, bertutur pula dalah bahasa arab tetapi ttp menzalimi rakyat Palestine. Itu yg wa x faham.

Berbalik pada pilihanraya mesir pada ketika itu, wa jadi kaget apabila rakyat Mesir memberikan undi 99% kepada Presiden  Husni Mubarak. Parti yg wa agak akan memberi saingan iaitu pertubuhan Ikhwanulmusilimin pon tewas teruk. Ini yg wa x faham dn Wa agak kecewa terhadap situasi itu.
Setelah para demostrian menjatuhkan para ditaktor arab termasuklah Pak Husni, dan ketika inilah pilihanraya Mesir sedang dijalankan, barulah wa faham yg piliharaya yg terdahulu Pak Husni telah kencing abes-abesan para calon yang berlawan dgn partinya. Maunya tidak, refree dia lantik, padang pon dia pya, undang2 dia gubal sindiri, klu ruang seluas ini x digunakan sebaiknya, mmg menanglah Pak Husni. Itu x termasuk Pak Husni kencing undi lagi dengan memanipulasikan undi.

Dengan x beberapa bulan lagi Negara kita akan mnjalani proses dekmokrasi, wa harap kerajaan tidak mggunakan system Pak Husni yg bijak tp kantoi akhirnya. Klu penipuan ini terus terusan, wa doakan hancurlah kerajaan yg di bina dgn bau haring kencing.





No comments:

Post a Comment