Follow Me Ok

List motosikal dan kereta impian wa

Selera wa kerap berubah, sebab itu wa pya badan naik mndadak. tp nk turunnya plk agk susah. Ibarat main bola di waktu sekolah dahulu sbgai left midfielder, naik mnyerang mmg wa pantas, tp bila trun untuk bertahan mmg wa slow cket la. Coach wa selalu ckp “hg ni p mnyerang mmg laju, tp bila nk trun bertahn, hg lupa beli tiket.(kurang fitness la 2)”. Mcm2 ayat yg coach aku ni reka bila kami x tnjukan performent sebnar.  

Yg wa nk tlis ni bukanya selera wa untuk mnjamah makanan, tp selera wa dalam hal permotoran dan kekeretaan. Dah macam mnteri kerja raya aku ni.(mantan samy velu dan perkataan imbuhannya).
Wa mulakan list moto idaman wa dari sekolah menengah, seingat wa la, moto idaman wa pada zaman skinhead trsebut adalah motosikal jenis Yamaha 125. Memang mnjadi idaman wa masa 2. Tmbah2 plk wa ni bersekolah di sekolah yg rata-rata pelajarnya adalah  anak2 datuk, yb, dr dan sbagainya.. Budak2 kaya ni mmg berlambak pakai moto ni. Kiranya wa  dan sebilangan kecil  pelajar adalah di linkungan budak2 sengket duit. Yg wa bleh wat adlah berangan smpai ke malam sbb berangan x perlukan duit. Yg hmpanya, moto idaman wa x dapat di miliki kerana kesuntukan duit dan peruntukan dari keluarga.
       Masukan dengan rim hitam dan tayar berpolish. Terbaik wei!!!!!
                                                vs
hahahahaahah, sebijik macam moto wa, tp moto wa ada unsur2 season (lagenda yg sebaris pele dan  maradona)

Naik saja aku ke sekolah menengah, selera wa berubah dgn meminati motosikal jenis Honda 125. Tambah plk ngn tayar saiz 175 n tayar 2 selalu di polish, mmg naik la saham wa klu wa dapat milikinya. Tp yg hampehnya, hya kris yg mnjadi tungangan wa masa 2. Itu pon wa beli guna duit dari hasil jualan tanah harta pusaka arwah ayah wa. Klu x, berebutlah mtosikal Honda 100 wa ngn adik2 wa. Tp kris yg wa beli itu wa anugerah kan pangkat lagenda setaraf Pele dan Maradona. (sbb moto 2 lah wa masuk U n mncipta memori bersama kawan2).
      Memang terbaik r moto ni, dgn bunyi ekzoze yg suam2 kuku.

Masuk saja aku ke alam U, motosikal idaman wa bertukar lagi. Kali ini, Yamaha jenis 135 LC mnjadi impian. Hal ini kerana, (macam wat karangan stpm plk) mmbe baik wa ada mmbeli motosikal jenis itu. Sedap beb naik motosikal 2. mmg lari jauh r naik moto 2 dngn motosikal kris wa pya. Hitung paya hitung, duit masih tidak mncukupi untuk mndapatkan moto idaman trsebut.
     Mintak maaf la si lebah oi (kawan wa) krana mngunakan imej kancil yg seakan2 kereta beliau.

Zaman U ni jugak merubah dimensi pemkiran wa kepada ingin memiliki motosikal kepada inign memiliki kereta. Wa bukan impikan evo 9 untuk wa bawak ke dewan kuliah. Hnya kereta jenis peredua kancil  saja mnjadi idaman kalbu. Teringin beb, klu lu orang da kereta masa di zaman U. Macam2 lu orang boleh wat, lu boleh sewakan, lu bleh jalan2 pusing kedah (UUM), lu orang bleh bawak awek jalan2 dan yg pling skeptikalnya, lu orang akn mndpat kawan di waktu senang saja.
                                        ↓  zaman peralihan

Zaman peralihan dari zaman belajar dari ke zaman pekerjaan, byak kereta yg wa impikan. Dari Toyota caldina higgalah ke Toyota estima. Denga pekerjaan yg wa dapar sekarng ini, tidaklah mnjdi masalah untuk wa bg mndaptkan kereta2 trsebut. Tp bila di fikirkan, impian itu mnjadikan kita lebih bersemngt untk hidop dan mncari kesempurnaan dalam kehidupan. Inilah pengajaran yg wa dapat bila trkenangkan list2 motosikal dari Yamaha 125 higglah ke kereta idaman wa iaitu Toyota estima. jJika ditakdirkan wa dapat semua yg wa impikan, wa rasa keazaman wa untuk berjaya dalam kehidupan adalah kurang. Miskin itu tidak salah, tp yg salahnya kita adalah mnjadi batu yg tidak bergerak. (zul 29/3/2011). 

Ps: wa salut pada kris wa yg lama itu.



No comments:

Post a Comment