Follow Me Ok

Dasar penswastaan dan kapitalis

Dasar penswastaan mngundang kapitalis x kira seseorang itu dari kaum manapon..semasa aku di sekolah mnengah,aku fikirkan sistem ini byak kebaikannya,tp apabila umur aku sudah mningkat dan aku memasuki U,aku mula terpk ttg sistem ini..sistem ini byak keburukannya tesendiri..cuba kita bayangkan penswastaan air yg rancak di jalankan oleh kerajaan kita sekarang...penswastaan ini mngundang ahli kapitalis dalam syarikat awam negara kita..syarikat yg dulunya milik awam dan bekerja untuk kepentingan awam sekarang bertukar kepada sistem kapitalis yg bertuhankan keuntungan...kapitalis yg sedia maklum adlah sistem yg brtunjangkan keuntungan..dan sistem ini jugalah akan menyeksa rakyat dan mgikis duit rakyat sehabis-habisnya..dan sistem penswastaan juga akn mngundang masalah kronisme dan nepotisme..anda cuba fikirkan sendiri mcm mana sistem ini mngundang kronisme dan nepotisme..dan ini adalh soalan yg mudah untuk dirungkaikan.

No comments:

Post a Comment