Follow Me Ok

Berita sukan

Kehadiran Rooney suntik semangat Berbatov


BERBATOV (kanan) menganggap kehadiran semula Rooney menjadi faktor utama yang mendorongnya menjaringkan gol.


LONDON - Dimitar Berbatov mengakui kehadiran semula Wayne Rooney menjadi faktor utama yang membantu dia meledakkan lima gol ketika Manchester United membelasah Blackburn 7-1 pada aksi Liga Perdana England, Sabtu lalu.
Pada pertemuan tersebut, penyerang Bulgaria itu turut menamatkan kemarau jaringan sebanyak 10 perlawanan.
Ini kerana, kali terakhir Berbatov menjaringkan gol adalah ketika meledakkan hatrik untuk membantu United menewaskan Liverpool 3-2 pada September lalu.
"Sudah tentu ia sesuatu yang baik. Dia (Rooney) adalah seorang pemain yang mengetahui corak permainan saya dan saya mengenali- nya," kata Berbatov.
"Tetapi kami telah bekerja keras pada sesi latihan. Kadangkala, kamu memperoleh hari yang mana segala-galanya menjadi."
Sebelum ini, pengurus United, Alex Ferguson tidak menyenaraikan Berbatov pada beberapa aksi terdahulu kerana dia dikatakan tidak berada pada prestasi terbaik.
"Penyerang tidak akan merasakan dia telah menjalankan tugas dengan baik selagi dia tidak menjaringkan gol. Berbatov berjaya melakukannya."
Untuk rekod, Berbatov menjadi pemain keempat selain Andy Cole, Alan Shearer dan Jermain Defoe yang berjaya menjaringkan lima gol dalam satu perlawanan sepanjang sejarah Liga Perdana England. - Agensi

No comments:

Post a Comment