Follow Me Ok

SUSUK TUBUH ANWAR IBRAHIM (pro n kontra)

Lama wa dok pk ttg susuk tubuh yg boleh dikatakan popular di negara kita. Sp yg x knal dgn Anwar Ibrahim? Klu lu orng x knal, mai sini wa nk cek ic, mai sini borak ngn wa. Klu lu x mat indon, mesti lu pedatang asing yg baru smpai naik tongkang dan masih basah lg ngn air laut. 

LIWAT DAN VIDEO SEKS 

Wa tringin nk ulas cket ttg Anwar Ibrahim, kadang2 wa macam nk percya, tp bila di selak alam maya. Byak fakta yg x diketengahkan oleh media arus perdana. Fakta2 yg diberikan dalam alam maya relevan dgn isu yg diketengahkan. cuba lu orang pk, beliau di hentam depan belakang. Maruah beliau di bogelkan di media massa. Klu itu benar wa doa pada tuhan, jahanamkan beliau cepat2. Tp klu bnda ni semuanya fitnah, cuba lu orang bayangkan perasaan keluarga dan perasaan beliau. Cuba lu orang pk ttg keazaman beliau melawan fitnah. Yg beliau tentang bukan sebarangan, kerajaan yg berkuasa di sesebuah negara. Kerajaan yg mngawal media, polis, undang2 dan segala macam badan kerajaan. Dalam erti kata lain, kerajaan yg pya sumber yg maha hebat. Tp klu itu semuanya fitnah, klu btol plk dakwaan itu. Memang Malaysia di ambang bahaya. Tp jika bnda ni fitnah, wa mmg kagum ngn beliau dan aku doakan beliau tabah kerana buka ncalang2 orng yg tuhan pilih ini. Wa klu di kutuk mmbe2 pon dah  naik panas, klu di kutuk media arus perdana hari2 mcm mana la reaksi wa. Cuba lu bayangkan?(x payah dongak ke atas, just bayangkan)

Sebab2 wa x percaya

Bila lu orang baca paper arus perdana, lu akan jelek ngn berita yg di sampaikan. Yg boleh percaya pon ttg jumlah gol yg England score baru2 ni. Klu dari muka depan smpai ke ruangan ekonomi, semuanya baik unuk kerajaan. Ekonomi kita stabil, ekonomi kita trbaik dari ladang dan bermacam2 lagi. Klu dalam siaran tv, contohnya dalam ruangan bual bicara, hya pembodek sj yg di jemput. Mana wakil yg pmbngkang bg mnjawab isu yg dibngkkitkan. Klu takot sngt pon, pggl saja wakil yg nuetral. 

Klu lu onrg nk tahu, media massa bg pihak pmbngkang pon di sekat dalam pelbagai cara. akhbar harakah di hadkan kepada 1 mnggu sekali (klu x silap wa), akhbar lain di tarik lesen. cuba lu orng byangkan, klu lah media massa ini di bolehkan kerajaan, jngn kata 4 negeri, Parlimen Pekan pon PM  akn tewas. Di dalam sekatan yg maha hebat, pakatan still leh kuasai 4 negeri. 

Golongan profesional

Semasa di university dulu, dalam kuliah, ramai lecturer yg mnyentuh ttg isu politik. Walaupon yg nk di sampaikan itu tersurat. Wa bleh byangkan yg penyampai itu sedang mnghentam kerajaan. Byak gk la lecturer yg wa pk kan pro pakatan. Tp dengn sekatan yg di buat, mereka ini hya jadi bom jngka, tggu masa nk meletop.  Ini sama dgn para mahsiswa, ada yg x ambik tahu lansung dng isu poltik. "aku x minat politk la". tp bila myak naik dia yg pling marah, bila yuran naik dy yg pling marah. wa bukan nk kan siswa ni berpolitik macam zul nordin, tp ambik tahu dgn isu semasa dan bijak dalam memangkah parti yg di sokong. Jngn main pngkah ja parti yg suka naikan harga minyak. Pangkah parti yg ada usaha dalam menurunkan harga myak, klu parti 2 pon 2 x 5, pngkah parti lain. Kita jngn jadi bodo dalam berpolitik.

ps: nk tahu kemana hala tuju kes liwat dan video seks.







No comments:

Post a Comment