Follow Me Ok

Seni Graffiti Cahaya

Malam sabtu  wa ngn kakak n abang ipar wa mcam biasa melayan tv sambil borak2. Xde rancangan sangt pon malam 2. Wa yg mnguasai remote control pon mnekan saluran tv3 untuk menonton rancangan majalah 3. Xde rancangan dah beb. Nak kata dokumentari pon aku x pasti sngt. Laporan majalah 3 malam 2 berkenaan ttg seni gravity cahaya. Mak oi, x pnh den mndengarnya. Wa pn menonton dgn ikhlasnya.
                   
Apa itu Graffiti Cahaya?
Graffiti cahaya adalah karya seni sebagai hasil perpaduan antara fotografi, cahaya, dan graffiti. Seni ini biasanya dibuat saat malam tiba atau di ruang yang gelap. Kurangnya cahaya pada sebuah daerah atau ruangan justru menjadi keunggulan dalam membuat karya seni yang menarik ini.

Untuk menghasilkan graffiti cahaya, ada beberapa alat yang diperlukan. Selain kamera digital, seni itu juga memerlukan sumber-sumber cahaya buatan. Misalnya senter, lilin, korek api, dan lain sebagainya. Dengan teknik fotografi serta pengetahuan seni tinggi, sumber-sumber cahaya itu bisa diubah menjadi sebuah karya yang indah, unik, dan kreatif.
ps: wa bngga ngn dak2 muda ni..x main dadah, tp perempuan aku x la..melayu plk mamat2 ni..trbaik la lu olang...

3 comments: