Follow Me Ok

KEJE OH KEJE

Inilah list keje aku kat opis (tmpat pratikal daa)

1)7.49 pg........punch kad (tumbuk kad)
sbb apa aku punch 7.49 pg, ini critanya..aku terasa la nk belek2 aku pya pucnh kad,aku tgk kat kad aku,  average time aku masuk adlah 7.49 pg..agk misteri angka 7.49 pg..kenapa x 7.50pg..seram aku memikirkannya...bulu roma naik tiba2..

2)7.55 pg.......attend mesyuarat pg.
tepat jam 7.55 pg, aku nk dikatakan trpaksa or sukarela mnghadirkan diri untuk mndengar kata2 pagi oleh manager department, mgkin ini budaya syrikat yg sering di jalankan..yg uniknya department aku ni, salah seorang manager di sini adalah berbangsa jepun, so sesi kata2 pagi ini di jalankan dalam bhasa orng putih..agak bosan kerana tiada sesi karaoke dan sewaktu dngnnya..

3) agak2 lam kul 8.05 pg..mghidupkan pc yg ber RAM 250 mb
ni yg paling aku tension, meghidopkan pc yg ber RAM 250 mb..agak mggangu jiwa..ibarat naik bas di kawasan hulu (kalau kat kedah--kuala nerang)..mnnggu bas x kunjung tiba dan yakin bas itu akn tiba akhiryna...itulah perumpamaan yg molek aku berikan...lama kot mnggu pc ni nk hidop...adesssssssssssss.

4) 9.15 pg......ke kantin daaa
nk kata aku tension masa g kantin pon x, niat nk makn kan..smmgu aku mkn sorang2..adessssssssssss..nk join sp..smua mkn ikot dpartment..department aku plk byak staff perempuan yg brpangkak akak2..nk join pon x reti..topik cm leh agak je..x bergosip, mesti borak pasal tudung..naik boring aku..sembng la pasal bola palk...masa fitst day aku kat cni, aku naik trperanjat, byak gila awek2 indon kat cni..muda2 plk 2..aku da tya awek indon ni..aku tya umur dy..baru 19 tahun beb..awt muda sngt..selalu dok tgk inon yg tua2 sj..utnk kmkluman anda..tmpat aku ni nk di katakan kilang pon tidak, nk dikatakan opis pon tidak..bercampuk aduk..tmpat ni besar wei..sepanjang 4x padang bola, selebar 1 setegah padang bola..kira sendiri la..

4)9.30---12.30 tgh hari...potostate, collect dokumen bla bla..
lepas ja aku mkn..aku pon p la melawat warehouse(gudang)..sbb apa aku suka p warehouse..sbbnya kat warehouse da paper kosmo..aku ni sebenarnya suka baca paper..x leh nk tggl kot baca paper..masa aku mngaji U dulu..balik ja kuliah..first aku buat ialah bkk abes ruangan online paper start dari kosmo, berita harian, utusan. metro, harakah, malaysiakini,  smpailah  bbc(sport ja)..bebalik aku ke opis, ni lah waktu pling sibuk..potostate dokumen, faks dokumen, buat shiping isnstuction, complete job bla bla..pnat weiiii...

5) 12.30---3.15 ptg.....melepak smbil wat keje..
masa ni keje xdak sngt sbb kontena x masuk dan invoice x di suruh ambik lg..so aku pon melepak smbil online..yg jemnya, pc yg aku guna x len nk bkk FB dan x len nk bkak e mail beserta you tube..yg pleknya, pc lain leh je bkk..naik geram aku..trpaksa la aku curi2 bkk pc staff lain...'zul, leh x ko bek invoice kat atas' kata aka sebelah kepada aku....ni lah ayat yg sering keluar bila invoice dah siap..mental aku, mcm MU kalah ngn livepool smbil fan livepool wat tarian padang pasir..

6) 3.15 ptg---3.30 ptg....rehat.
mnum teh smbil layan boring...

7)3.30ptg---5.30 ptg...keje dan keje smbil tgk jam..
masa ni keje byak, keje aku ni di ibaratkan gaji bulanan aku mncecah rm40000 sbln..byak wei..trun naik ambik invoice, buat making, dan sgnya...tp yg bestnya, mata aku sering meliar, meliar bkn utk usha awek, ini lagi ptng dari usha awek, usha jam wei..ini tidak bermkna jam yg aku usha ini harganya mahal tp untuk memastikan aku tidak lewat untuk punch out tpat 5.30 ptng....punctual itu pnting dalam dunia korporat..sekarang aku lagi suka tgk jam kerana aku pakai jam baru...hu3

ps:sebenarya lebih dari 7  kerja aku kat hitachi ni...

No comments:

Post a Comment