Follow Me Ok

MELAYU DAN DADAH

baru2 ni aku balik kg sempena cuti hari raya aidilfitri. walaupun aku ni mngaji dalam kedah ja,tp perkembangan atau sesuatu isu setempat jarang aku update sangat.....so,setiba aku kat umah aku,aku bantai tido dulu sbb aku penat nek moto..almaklumlah aku ni merempit lam blan posa...nk di jadikan crita,malam ari nya aku kuar la lepak kt umah mmbe aku, dan kami dok la borak2 pasai isu2 semasa kg kami...dan tajuk yg kuar adalah ttg isu dadah dan sesiapa dalang yg dok merosak bangsa ni....melalui crita kawan aku ni,si tokan pnjual dadah ni sp2 x brani sntuh sbb dy ni tokan besar..income sehari 15k..cuba anda bayangkan??bertapa byak dosa yg dy kumpul, sbb pa aku kata dosa bkannya duit?? sbbnya nk kata banyak duit,nama si laknat 2 bkn masuk lam majalah forbes pon,nk bnding ngn melayu terkaya di Malaysia pon dy dok tahap mana?? apatah lg nk bnding ngn toke microsoft iaitu si bill gate....


Borak2 la kami dan aku pon berasa plek la jgk sbb pa si laknat ni x kena tgkap..mmbe aku da ckp,si tokan ni dok bg duit kt penguatkuasa..dan duit ni bkn duit derma tp duit yg bleh buat si laknat ni bertukat dari jual dadah ke jual belacan...dan sp plk si pnguatkuasa 2?? klu anda bijak,klu kes dadah ni, penguatkuasa mana yg trlibat?? xkn si JAIK plk...so,phm2 sendiri la k..aku takot kena saman ja..mmbe aku da ckp,da la seorang hmba Allah ni p report kt pnguatkuasa yg trlibat, aleh2 nama si pengrepot trsebut smpai kepada si tokan besar ni...apa lagi,kena lanyak la bdak 2...kcian2..nsib bek la mmbe aku da ckp sbb aku da niat nk p report...klu x mesti aku kena lanyak..dan mlm 2 gak aku p tgk2 umah dy..umah si tokan ni baru nk ubah suai..leh tahan gk la..tp si tokan ni bkn hidop senang pon..da gk crita tragis yg jd pada keluarga dia...besa la, jual dadah,bknnya jual soya...cuba lah anda byangkan..berapa intitusi keluarga yg si tokan ni musnahkan??msti byak pnya..dan brapa plk kegiatan jenayah yg si tokan ni cipta..sedia maklum la, si penghisap dadah ni selalunya duit bkn nk ada sngt, depa2 nilah yg dok curi moto,pecah rumah n sbgnya...aku pon baran gk ngn pnguatkuasa yg ada, bkn nk wat keja tp dok bela plk si tokan ni, yg depa tw..p tngkap bdak muda yg curi moto, tgkap bdak muda yg pecah rumah...apa salahnya tgkap la yg penyebabnya...untuk makluman anda, toakn ni umurnya lam lingkungan 50 an....sekian.

No comments:

Post a Comment