Follow Me Ok

Hari2 last dekat uum

Lagi sbulan aku nk abeskan aku pya study..sem ni ku bek 4 paper ja..sngguh bahagia dan lapang aku kt cni..sbenarnya aku dah plan hidop aku ni..tp nk wat cm na..dah ditakdirkan aku x brjaya dgn plan aku 2..ok cukop..tutup buku lama n bukak buku baru..aku pon mlas nk pk pasal cinta2 ni..aku tggu jodoh ja skarang ni..bg mak aku cari kot..sng cita..brcnta selepas hubungan kita di halalkn..aku pon trpk..klu dah buat smua masa brcinta cntohya tgk wayang,kuar jalan2,g mkn,jalan2 taman bnga...lepas kawen kita nk wat pa g??ke x boring cm gtu..bnda dah wat kan..xkn nk ulang masa kawen..so,aku telah decide hidop aku,bg family cari la sng..xkn la family aku nk carikan perempuan yg x baik untuk aku..

aku da dgr nasihat kakak aku yg merangkap ustazah,dy byak beri aku nasihat..dy ckp"x baik bkk aib orng,nnt Allh akn bukakan aib kita plk"..aku jd gerun ngn nasihat kakak aku 2..tp aku btul sunyi skarang ni..tikar sejadah la yg jd mmbe aku ni..dan aku brsyukur kpd tuhan kerana mntakdirkan aku berpisah..klu x aku x ingt dosa pahala..aku khayal dgn dunia aku sendiri...kak aku ckp"tuhan dan bkk jalan untuk hg..xkn hg x nk gna lg"..aku jd trpk dan trkena la cket ngn nasihat pedas kak aku 2..hahaha.tp btol la,xkn aku nk still jd mcm dulu..smbhyang ntah mana..walaupon aku di lahirkan dalm keluarga yg baik2..aku stiil x jaga smbhyang aku..smpaikan aku nk pg brjalan ke umah sedara mara ayah aku pon dah malu..rasa jahil gila..mau ke tidak,saudara2 aku belah ayah aku ni smua ilmu agama tggi..smua blajar kt luar negara..kt mesir la,kt jordan la dan sbgainya..so,dgn  ilmu yg sikit ni,aku jd malu ngn diri aku..rasa hina..btol la orng ckp,kita xkn berani brtentang mata ngn orng berilmu agama tggi..bnda ni dah jd kat aku kot..

Dalam pala otak aku ni pk ttg keja ja skarang ni..xkn nk bela ank orng pakai duit derma ja..msti la brgaji sedap cket..baru x mlu nk mntak ank orng..tp aku still risau la..cm na nasib aku lepas ni..tkot btul..mntak2 la da keja..Ya allah,kau pemuadahkan la jalan aku ni..sekian

No comments:

Post a Comment